viernes, 28 de diciembre de 2012

¿Qué está pasando?

Estos dias de fiestas he paseado (por desgracia o suerte??) por algunos centros comerciales que tengo cerca de casa y la verdad que me asombro cada vez que voy. lo que me llama la atención es la cantidad de familias que hay en ellos.
Bueno o malo?? ni bueno ni malo cada uno hace lo que quiere o lo que le gusta pero me hace reflexionar.

Yo de pequeña no había ido nunca a un centro comercial de paseo... y ya existian algunos como el maremagnum, la farga o la maquinista. Cada vez que voy a unos grandes almacenes me agovio de la gente que hay, me imagino a los niños y ya debe de ser la pera. Y cuando observo a las famílias se pasan el rato diciendo a los niños: "no toques eso", no toques lo otro, cuidado con esto, dame la mano no te pierdas...
¿Hace falta? yo creo que no. ¿No es más facil ir a un parque, a una plaza o a la montaña que no tienes que estar detras del niño constantemente?

Es cierto que en invierno no apetece salir tanto por el frío pero salir de casa para meterse en un centro comercial, no lo entiendo. Y este año la verdad que no hace nada de frío.

Aparte, mi sensación es de estar constantemenete poniendo límites y sobretoto el consumismo que existe a nuestro alrededor... Y como no, los inagotables estímulos para ellos: música muy fuerte, luces, gente... siento enfado cuando hablo del tema pero esque me preocupa que vaya a más.

Pero bueno que le haremos, como he dicho cada uno es libre de hacer lo que le plazca! Y con esto y um biszocho nos vemos a las ocho jijiji.

BON NADAL!!!

jueves, 6 de diciembre de 2012

Present-Futur

Em trobo amb moltes famílies, sobretot les mares, que m'expliquen com els ha cambiat la vida després del naixement del seu primer fill/a. Està molt clar que sí que hi ha un canvi no?, ja no penses tan en tu, primer penses en el petit i les prioritats varien; a més de l'organització diària a casa... Però a quin punt arriba aquest canvi? Suposo que això pot variar segons la persona i segons la teva manera de viure... si surts molt, si marxes de viatge sovint... Jo penso que la vida cambia, però no tant com algunes famílies pensen. Simplement modifiques allò que abans feies o que tenien més temps a fer segons el moment. Tindre un fill no vol dir que hagis de deixar fer segons quines coses com molta gent pensa. L'altre dia una mare deia: "Com ens ha cambiat la vida, oi? Abans erem obseses de la feina i feiem hores i hores...i ara...." Això vol dir que prioritzaba molt més la feina que ara i que li agradaba fer-ho per davant d'altres coses. Jo sóc una persona molt i molt previsora, fins i tot arribo a pensar que faré d'aquí a anys... no sé si és beneficiós o un inconvenient, però a mí em funciona i em dona seguretat. M'agrada pensar en que faré, on estaré... vaya que me encanta soñar....jiji Fins ara m'ha funcionat i tot en allò que havia pensat ho he aconseguit, aquells petits reptes o objectius... sempre lluitan per ells. És per això que sempre he somiat que seria mare jove i gairebé tot el que faig al present és per poder gaudir de la maternitat plenament. Tinc amigues que em diuen que estic una mica boja pensant en això tan aviat però jo ho veig tot al contrari, que hi ha millor en la vida que ser mare? Veig que moltes mares estan angustiades per haber de tornar a la feina quan el bebé encara és petit, doncs jo no vull que això em passi... Jo no vull que el meu fill vagi a l'escola bressol, jo no vull que es quedi a càrrec d'altres (avis, cangurs...) és per això que intento estalviar lo màxim, pel dia de demà poder agafar excedència o qui sap... Jo no estalvio per un cotxe o per per l'entrada d'un pis... No. Jo estalvio per poder estar amb els meus fills. És cuestió de prioritats. I potser ara és un sacrifici però el dia de demà, en un FUTUR ho agrairé. També pot pasar que les coses no surtin com jo esperaba però al menys, ho hauré intentat. La feina també és important per un FUTUR i és per això que intento trobar la millor feina que el dia de demà no tingui tants problemes per conciliar la vida laboral i la familiar. :D En aquest present sóc feliç en el meu camí. De constant creixement i gaudint al màxim de tot allò que tinc, de la família i dels amics. De poder sortir i entrar... de viatjar... de hobbies, perquè sé que algún dia les meves prioritats canviaran ;) I en aquests moments estic fent obres al pis, i la veritat és que moltes coses que estic comprant les penso en... un FUTUR com ara el matalàs, la seguretat... :D jijijij BON PONT A TOTS I TOTES

martes, 13 de noviembre de 2012

Taller bàsic de portanadons

Aquest divendres dia 16 oferiré un Taller bàsic de portanadons a l'Espai Familiar de Sant Marti. L'horari serà de 10 a 12h aproximadament. ÉS necesaria l'inscripció prèvia. durant el taller es parlaran sobre els beneficis, la posició més adequada i el tipus de portabebés que existeixen al mercat. A més d'una part pràctica. TALLER GRATUÏT

domingo, 4 de noviembre de 2012

La Tardor ja és aquí!!

Ja fa un temps que va arribar la Tardor, una estació que dona molt de sí per treballar amb els més petits. Desde cançons com ara: l'esquirol plim plim, la tardor ja és aquí, marrameu torra castanyes, el gegant castanyer, cargol treu banya.... i tota mena de manualitats!!!!!! Així com també es pot treballar l'experimentació amb fruits i fruites de tardor: magranes, codony, taronges, llimona, ametlla, anous, carbasses, bolets.... mm... síii  BOLETS!!!!!!!!! 
La Tardor és l'estació perfecte per sortir a la muntanya a caçar bolets amb els més petits...  Aquest bolets els vam agafar fa un parell de setmanes a Berga, exactament a Rasos de Peguera, un lloc perfecte per anar amb els petits on a més de trobar bolets vam veure molt animals.

Durant aquesta estació també és tradició menjar castanyes, boniatos i panellets. Aquests últims un dolç molt català i molt fàcil de fer!! Encara que el pinyons, això sí, una mica cars...

 Els més típics de pinyons, d'atmetlla i de coco. Encara que a mi m'agrada fer d'altres com els de la foto: de cafè, de xocolata, de cirera confitada i de codony.  A la foto hi ha aproximadament 50 panellets, i vaig fer-ne 1kg. Us paso la recepta que jo faig servir:

Ingredients:
- 500g. de sucre
- 500g. d'atmetlla molta
- 3 ous
- Pinyons, atmellta, xocolata, coco... segons els que vulguis fer.
Preparació:
Preescalfar el forn.
Barrejar el sucre i l'atmetlla. Afegir tres clares d'ou (el rovell deixar-ho en un altre bol).
Amasar fins que quedi la massa ben campacta.
Separar la massa segons els tipus de panellets que vols fer, en aquest cas els farem de pinyons, coco i xocolata, per tant separarem la massa en tres parts.
Coco: barrejar coco amb la massa i fer les boletes. Un cop fetes, posar-li coco per sobre.
Xocolata: ratllar xocolata i barrejar-la amb la massa. Fer les boletes de la forma que es prefereixi (opcional: fer un petit forat al panellet per quan surtin del forn, posar xocolata desfeta a dins).
Pinyons: Fer les boletes amb la massa. Col·locar els pinyons al bol on havien posat els rovells i barrejar-ho. Enganxar els pinyons al voltant del panellet fins que quedi tot cobert.

Col·locar els panellets a la safata sobre paper de forn. La safata s'ha de col·locar a la part de d'alt del forn a uns 220ºC i durant uns 5 minuts aproximadament.

Com veieu és molt fàcil i ràpida la seva preparació, en menys d'una hora ja ho teniu tot fet per això us animo a que ho feu amb els més menuts de la casa.

BON DIUMENGE!!!!!!!!!!!! i feliç tardor

martes, 9 de octubre de 2012

Semana Internacional de Crianza en Brazos

Ayer lunes empezó la Semana Internacional de Crianza en Brazos.

Estoy un poco cansada de escuchar de mucha gente que si cojes al niño lo estás malcriando, ¿de dónde ha salido esto? Bueno y eso no es nada con lo que me han contado muchas mamás: "Lo estas consintiendo...", "luego no querrá andar", "déjalo en el suelo que espavile", " si llora no lo cojas", "te está tomando el pelo..."

Dejando de lado los comentarios que la gente te propina sin haberlos pedido sobre este tema ... Me gustaría describir todos los beneficios que existe a la hora de portear a vuestro bebé, tanto para él/ella como para vosotras.

1. BENEFICIOS PARA EL BEBÉ:

Sensación de seguridad: el bebé se siente protegido por la cercanía de su portador.
Bienestar: le ayuda a regular su temperatura, menos cólicos, menos llantos…
Facilita la lactancia materna: tener al bebé cerca estimula la producción de leche materna.
Estimulación adecuada para su nivel de desarrollo
Mejor cuidado: los padres pueden reaccionar enseguida.
Integrado en la rutina diaria: posibilidad de participar en el ambiente familiar.
Estimulación temprana: movimiento, balanceo, contacto piel con piel…
Desarrollo físico: las caderas se desarrollan correctamente.
Seguridad: menos riesgo por falta de vigilancia.
Universal


2. BENEFICIOS PARA LOS PADRES:

Crea una estrecha relación, menos carga y estrés, integrado en la rutina diaria/más tiempo, manos libres, más libertad de movimiento, sube la autoestima, cuidar la espalda y facilita la lactancia. ¿Continúo?


Natural

Portear a los niños es una práctica universal, ancestral y sobretodo, NATURAL. 

Universal porque es en muchas culturas donde se practica, ancestral porqué durante miles de años lo hemos echo, aunque por desgracia, hoy en día vivimos en una sociedad consumista "que nos dice" que necesitamos un carrito cuando nace un niñó.

Ancestral



Y sé que no se puede decir de esta agua no beberé, pero no quiero comprarme ningún cochecito cuando tenga un hijo!!!!!!!!!!!!!!!! Ahí lo dejo.... jijiji 

La persona que no ha porteado nunca no sabe lo que se pierde...

Para mi portear es: felicidad, complicidad, miradas, contacto, amor, intimidad, seguridad, paseos, canciones, aprendizajes, siestas, pell amb pell, un honor, caricias, alegría, ejercicio... 


FELIZ CRIANZA EN BRAZOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

domingo, 23 de septiembre de 2012

Espais Familiars a Barcelona

Bon dia!

M'agradaria parlar-vos a totes aquelles persones que encara no coneixeu que són els Espais Familiars.

Un Espai familiar és un espai adreçat a famílies amb infants de 0 a 3 anys. Els infants sempre estan acompanyats d'un adult, ja sigui la mare, el pare, un avi/àvia, tiet/a, cangur...
Els infants es relacionen amb els seus iguals i els adults poden compartir experiències, dubtes.. amb altres famílies.
Un espai pensat per a infants que no van a l'Escola Bressol.
Els pares poden resoldre dubtes amb l'ajuda dels professionals que hi treballen (educadors socials, educador/es infantils, pedagogs, psicòlegs...).
A més d'això, també es realitzen activitats diàries i tallers (per exemple: massatge infantil, dansa amb nadons, música, psicomotricitat...).

A Barcelona existeixen diversos Espais Familiars:
http://w110.bcn.cat/portal/site/PortalBressol/menuitem.d894dc63ba605bb454a354a3a2ef8a0c/?vgnextoid=97fc3014c46f6210VgnVCM10000074fea8c0RCRD&vgnextchannel=97fc3014c46f6210VgnVCM10000074fea8c0RCRD&lang=ca_ES

domingo, 16 de septiembre de 2012

CURS 2012-13!!

Ja acabat l'estiu...oooohhh....!! i amb ell les vacances.... Però comença un nou curs escolar ple de nous reptes i amb energies renovades.

M'esperen canvis importants en la meva vida personal, i estic impacient!

Laboralment, tinc molta sort perquè estic molt agust i puc reinventar-me dia a dia.... Vull fer coses noves, activitats creatives impulsades per la imaginació...jijiji...així que veure'm qué tal!!




Benvinguts al curs 2012-2013!!!!!!!!!!