jueves, 17 de enero de 2013

Nou Espai Familiar al Clot

Em plau convidar-vos a un nou Espai Familiar a Barcelona, concretament a l'Ateneu del barri del Clot:

"L´ESPAI FAMILIAR DE L´ATENEU DEL CLOT Per a families amb infants de 0 a 3 anys
Trobades per compartir amb altres famílies, tot fent activitats diverses amb el teu fill/a. Amb articles de reflexió, xerrades, experiències... i contes, cançons, massatgets, jocs i molt més!
Ideal per... petits que no van a l´escoleta, pares/mares amb el desig de compartir els seus neguits/alegries, famílies que volen fer alguna activitat amb el seu petit al sortir de l´escola bressol, avis i avies, cangurs que tenen a càrrec els nens/es, etc...
Estructura de les trobades... a la primera part, compartirem les nostres vivències en la criança mitjançant articles de reflexió, lectures o les  propostes que vagin sorgint.. Mentre les families van arribant, els petits gaudiran d´un espai de joc lliure.
En la segona part, propossarem una activitat per fer en familia. Aixì doncs, cantarem, farem massat g es, explicarem contes, experimentarem a diversos materials, jugarem, farem sessions de psicomotricitat, expressió corporal...etc
* Cada dos mesos organitzarem una xerrada on convidarem a un professional de referència en diferents aspectes del m ó n de  la petita infància , salut, educació, alimentació, son, lleure..
Beneficis d´aquestes trobades.. 
* Compartir amb altres famílies l'experiència de la criança.
* Afavorir l´aprofundiment dels vincles amb els infants.
* Donar recursos a les famílies per a relacionar-se amb els nens/es a través d´activitats lúdiques i plaents.
* Crear un espai de trobada amb un mateix grup de famílies on conèixer diferents realitats familiars i de criança.
* Afavorir la relació dels infants entre iguals en un espai comú de seguretat.
* Establir relacions entre families de l´entorn, afavorint l´ajuda mútua i les xarxes veinals dins del barri.
* Conèixer professionals de referència en els diferents aspectes de la criança
NOTA: Encara que les activitats i espais de reflexió segueixen una programacio , sempre vetllarem per les inquietuts i propostes que faci el grup, fent-ho així participatiu i dinàmic.
Talleristes 

Elena Andrés: Treballadora Social. Educadora de Massatje Infantil i membre d´AEMI ( Associació Espanyola de Massatje Infantil). Narradora de les biblioteques públiques de Catalunya, especialista en contes per infants de 0 a 3 anys (Contes sobre la pell)  i membre de l´ANIN (Associació de Narradors i Narradores). Formada en Educació  Viva/Xell. 
Marta Ruiz: Educadora de Massatje infantil formada per AEMI. Instructora de portanadons ergonomics formada per l´associacio Llévame Cerca. Naturópata, reflexóloga podal, masatjista, especialitzada en flors de Bach. Fundadora de l´espai per families : L´Ombeliqo. Divertiments en familia.

- Grup de 0 a 1 any
Divendres de 10:30h a 12:00h

- Grup de 1 a 3 anys
Dimecres de 17:30h a 19:00h

Preu: 30€ al mes
Material inclòs
Per més informació pregunta a la Secretaria Tècnica de l’Ateneu."

Elena i Marta des d'aquí us envio tota l'energia positiva per aquest nou projecte tan maco, que segur us anirà molt bé!!

Sou GRANS mares i GRANS professionals.

Un petonet!!!

miércoles, 16 de enero de 2013

Portabebés NO ergonómicos

¿Qué es un portabebé no ergonómico?

Son todos aquellos portabebes, en su mayoría mochilas y pouchs, que no respetan la fisiología del niñx.
A veces se les llama "colgonas" porqué muchas de esas mochilas los bebés llevan las piernas colgando.
Son mochilas incómodas tanto para el portador como para el niñx incluso, algunas, propician mediante la publicidad a llevar al bebe de cara al mundo.
La mayoría de estos portabebés son de marcas muy comerciales "mundialmente" conocidas (no vamos a decir cuales, pq solo faltaría eso..)
Es una pena que sean estas las más vendidas en el mercado pero es una realidad. Cuando una mujer embarazada se interesa por un portabebe lo primero k te venden es este tipo de portabebe. Me da rabia pq juegan con la salud de las familias y con su poco conocimiento sobre el tema. Y muchas veces, por desgracia, lo que acaba pasando es que la madre se cansa de llevar al niñx ya sea pq le duele la espalda, pq ve que el niñx no está comodo, pq le molestan las piernas del bebe cuando camina, pq no sabe ponerselo... pq... mil cosas más....

y la verdad es una pena pq algo tan bonito como es llevar a tu bebe, se estrope por no utilizar la mochila adecuada o el portabebe adecuado :( y para colmo valen una pasta toooodas las "colgonas" sí sí...  que unos 100€ no te los quita nadiee!!

Se sabe pues, que tienen efectos negativos llevar el niñx en este tipo de portabebé y sobretodo si además el niñx está colocado hacia fuera (mirando "el mundo").
Algunos de ellos son:
- Estresaa a los niños por la gran multitud de estímulos que reciben
- El peso de bebé recae en sus partes genitales, siendo para ellos, a parte de incómodo me imagino que doloroso....
- Si el niñx se duerme no tiene ningún tipo de soporte para su cabeza...
- Y su espalda no está en la posición adecuada.

¿Qué posición es la más adequada?

La posición más adecuada es la espalda en forma de "C" o llamada "ranita", porqué este tipo de postura es la que respeta su postura natural. SIEMPRE mirando hacía el porteador. Siempre que sea el culito donde recaiga el peso. Siempre las piernas deben estar flexionadas 90º.


 En fin... existen muchas razones para no utilizar este tipo de portabebés el problema es que ésta información no le llega a todo el mundo  :(

Me entra mucha pena cuando veo a mamás con sus bebés mirando hacia fuera y veo que realmente no se les ve muy cómoda con la dichosa mochila "colgona", pero lo único que puedo hacer es darles mi targeta y si les despierta la curiosidad algún día llamarme,o quién sabe?, meterse en google y poder encontrarse con toooooda esta info jajaja !!!
Qué bien se vive en mi utopia!

Bueno alguna vez me he llevado alguna mirada de una madre en plan  ¿ésta esta loca? y no me extraña, porque que se te acerque alguien y te diga que no es bueno llevar a tu bebé mirando hacia fuera...
Dicen que de los errores se aprende, y la verdad que he aprendido. Sé que no es la manera de hacerlo, pq aunque sea una verdad como un templo lo que les digo, no me gustaría que nadie se me acercara y me dijera como tengo que llevar a mi hijx...


Por otra parte estoy muy contenta pq cada vez veo a más mamás porteando a sus pequñxs super orgullosas y eso me hace feliz.
La gente ya no mira raro a las madres y no les dicen "Ui, se va a ahogar ahí metío" o cosas del estilo... Ahora se pueden escuchar comentarios como: "Va tan agustito que se ha dormido" o "Qué calentito tiene que estar ahí dentro"....

Parece que las cosas van canviando, y aunque sea lento, ya se sabe que las cosas de palacio van despacio!! jejeje



Para terminar, hoy solo me queda decir...

Felicidades mi gordito!!! Te quiero muchísimo y espero pasar muchos años más a tu lado

LOVE!!!
Un beso y... MUCHO PORTEO


martes, 1 de enero de 2013

Vull conservar...

Primer dia de l'any 2013, temps de família, de sopars, de menjar, de menjar molt, moltíssim, de fred, de regals, d'ilusió, de festa, de compartir, de riure... Temps on molta gent aprofita per marcar-se propósits: aprimar-se, deixar de fumar, fer esport, aprendre anglès,... Jo proposo deixar a part aquest propósits i pensar en 20 coses que volem continuar fent aquest any, que ens fan feliços i que no volem canviar! La veritat que vull conservar més coses de les que vull cambiar...

Les vint coses que m'agradaria conservar:

1. Dir les coses com em semblen, a la meva manera...
2. Continuar aprenent dels més petits, dels més grans i dels llibres
3. Riure, riure, riure i riure
4. Cosir.
5. Compartir dinars, sopars, sortides amb els meus pares, avia, germà, tiets... amb la mateixa esència, amb els moments divertits de sempre, entretinguts i amb la meva mare fent fotos tot el dia.
6. Fer moooooolts pastissets, cupcakes i galetes per als meus.
7. Conservar moments romántics amb la parella
8. Seguint fent formació complementària que m'encantaaa
9. Permitirme mis caprichitos de compras
10. Acompanyar a mares en el camí de la materinat/criança
11. No fumar
12. Observar el cel, la lluna, les estrelles... els paisatges, la natura...!!
13. Continuar recolzant a famílies que es troben en exclusió social
14. Viure cada instant
15. Viatjar (encara que sigui a la comarca del costat!!! jeje)
16. Continuar prenent consciència del meu cos, de la meva ànima, del meu jo
17. Creure en mí, en el meu futur...
18. Conduir sense por.
19. Cantar, cantar, cantar, ballar, ballar, ballar... com fins ara!
20. Gaudir al màxim de la feina
21. Salut, salut, salut per els meus i per mi
22. Amor, LOVE!!!!!!!!!!!!!!!
23. Continuar amb les meves amistats de sempre
24. Olorar, sentir, plorar d'alegria, emocionar-me per petites coses...
25. Continuar amb aquest blog amb el mateix carinyo que ho he fet fins ara


Això sí també tinc algun proposit...

1. Començar la carrera de Magisteri d'Educació Infantil
2. Començar a fer alguna coseta d'esport, que ho tinc ara mateix mooolt abandonat.
3. Somriure cada dia una miqueta més!!

Ja veurem al final de l'any si em continuat igual o em millorat!! Segur que haurem millorat siiiiii, ja farem el balanç. Bé, us desitjo a tots vosaltres una bona entrada d'any 2013!!!!!!!!!!!!!!!!!!

viernes, 28 de diciembre de 2012

¿Qué está pasando?

Estos dias de fiestas he paseado (por desgracia o suerte??) por algunos centros comerciales que tengo cerca de casa y la verdad que me asombro cada vez que voy. lo que me llama la atención es la cantidad de familias que hay en ellos.
Bueno o malo?? ni bueno ni malo cada uno hace lo que quiere o lo que le gusta pero me hace reflexionar.

Yo de pequeña no había ido nunca a un centro comercial de paseo... y ya existian algunos como el maremagnum, la farga o la maquinista. Cada vez que voy a unos grandes almacenes me agovio de la gente que hay, me imagino a los niños y ya debe de ser la pera. Y cuando observo a las famílias se pasan el rato diciendo a los niños: "no toques eso", no toques lo otro, cuidado con esto, dame la mano no te pierdas...
¿Hace falta? yo creo que no. ¿No es más facil ir a un parque, a una plaza o a la montaña que no tienes que estar detras del niño constantemente?

Es cierto que en invierno no apetece salir tanto por el frío pero salir de casa para meterse en un centro comercial, no lo entiendo. Y este año la verdad que no hace nada de frío.

Aparte, mi sensación es de estar constantemenete poniendo límites y sobretoto el consumismo que existe a nuestro alrededor... Y como no, los inagotables estímulos para ellos: música muy fuerte, luces, gente... siento enfado cuando hablo del tema pero esque me preocupa que vaya a más.

Pero bueno que le haremos, como he dicho cada uno es libre de hacer lo que le plazca! Y con esto y um biszocho nos vemos a las ocho jijiji.

BON NADAL!!!

jueves, 6 de diciembre de 2012

Present-Futur

Em trobo amb moltes famílies, sobretot les mares, que m'expliquen com els ha cambiat la vida després del naixement del seu primer fill/a. Està molt clar que sí que hi ha un canvi no?, ja no penses tan en tu, primer penses en el petit i les prioritats varien; a més de l'organització diària a casa... Però a quin punt arriba aquest canvi? Suposo que això pot variar segons la persona i segons la teva manera de viure... si surts molt, si marxes de viatge sovint... Jo penso que la vida cambia, però no tant com algunes famílies pensen. Simplement modifiques allò que abans feies o que tenien més temps a fer segons el moment. Tindre un fill no vol dir que hagis de deixar fer segons quines coses com molta gent pensa. L'altre dia una mare deia: "Com ens ha cambiat la vida, oi? Abans erem obseses de la feina i feiem hores i hores...i ara...." Això vol dir que prioritzaba molt més la feina que ara i que li agradaba fer-ho per davant d'altres coses. Jo sóc una persona molt i molt previsora, fins i tot arribo a pensar que faré d'aquí a anys... no sé si és beneficiós o un inconvenient, però a mí em funciona i em dona seguretat. M'agrada pensar en que faré, on estaré... vaya que me encanta soñar....jiji Fins ara m'ha funcionat i tot en allò que havia pensat ho he aconseguit, aquells petits reptes o objectius... sempre lluitan per ells. És per això que sempre he somiat que seria mare jove i gairebé tot el que faig al present és per poder gaudir de la maternitat plenament. Tinc amigues que em diuen que estic una mica boja pensant en això tan aviat però jo ho veig tot al contrari, que hi ha millor en la vida que ser mare? Veig que moltes mares estan angustiades per haber de tornar a la feina quan el bebé encara és petit, doncs jo no vull que això em passi... Jo no vull que el meu fill vagi a l'escola bressol, jo no vull que es quedi a càrrec d'altres (avis, cangurs...) és per això que intento estalviar lo màxim, pel dia de demà poder agafar excedència o qui sap... Jo no estalvio per un cotxe o per per l'entrada d'un pis... No. Jo estalvio per poder estar amb els meus fills. És cuestió de prioritats. I potser ara és un sacrifici però el dia de demà, en un FUTUR ho agrairé. També pot pasar que les coses no surtin com jo esperaba però al menys, ho hauré intentat. La feina també és important per un FUTUR i és per això que intento trobar la millor feina que el dia de demà no tingui tants problemes per conciliar la vida laboral i la familiar. :D En aquest present sóc feliç en el meu camí. De constant creixement i gaudint al màxim de tot allò que tinc, de la família i dels amics. De poder sortir i entrar... de viatjar... de hobbies, perquè sé que algún dia les meves prioritats canviaran ;) I en aquests moments estic fent obres al pis, i la veritat és que moltes coses que estic comprant les penso en... un FUTUR com ara el matalàs, la seguretat... :D jijijij BON PONT A TOTS I TOTES

martes, 13 de noviembre de 2012

Taller bàsic de portanadons

Aquest divendres dia 16 oferiré un Taller bàsic de portanadons a l'Espai Familiar de Sant Marti. L'horari serà de 10 a 12h aproximadament. ÉS necesaria l'inscripció prèvia. durant el taller es parlaran sobre els beneficis, la posició més adequada i el tipus de portabebés que existeixen al mercat. A més d'una part pràctica. TALLER GRATUÏT

domingo, 4 de noviembre de 2012

La Tardor ja és aquí!!

Ja fa un temps que va arribar la Tardor, una estació que dona molt de sí per treballar amb els més petits. Desde cançons com ara: l'esquirol plim plim, la tardor ja és aquí, marrameu torra castanyes, el gegant castanyer, cargol treu banya.... i tota mena de manualitats!!!!!! Així com també es pot treballar l'experimentació amb fruits i fruites de tardor: magranes, codony, taronges, llimona, ametlla, anous, carbasses, bolets.... mm... síii  BOLETS!!!!!!!!! 
La Tardor és l'estació perfecte per sortir a la muntanya a caçar bolets amb els més petits...  Aquest bolets els vam agafar fa un parell de setmanes a Berga, exactament a Rasos de Peguera, un lloc perfecte per anar amb els petits on a més de trobar bolets vam veure molt animals.

Durant aquesta estació també és tradició menjar castanyes, boniatos i panellets. Aquests últims un dolç molt català i molt fàcil de fer!! Encara que el pinyons, això sí, una mica cars...

 Els més típics de pinyons, d'atmetlla i de coco. Encara que a mi m'agrada fer d'altres com els de la foto: de cafè, de xocolata, de cirera confitada i de codony.  A la foto hi ha aproximadament 50 panellets, i vaig fer-ne 1kg. Us paso la recepta que jo faig servir:

Ingredients:
- 500g. de sucre
- 500g. d'atmetlla molta
- 3 ous
- Pinyons, atmellta, xocolata, coco... segons els que vulguis fer.
Preparació:
Preescalfar el forn.
Barrejar el sucre i l'atmetlla. Afegir tres clares d'ou (el rovell deixar-ho en un altre bol).
Amasar fins que quedi la massa ben campacta.
Separar la massa segons els tipus de panellets que vols fer, en aquest cas els farem de pinyons, coco i xocolata, per tant separarem la massa en tres parts.
Coco: barrejar coco amb la massa i fer les boletes. Un cop fetes, posar-li coco per sobre.
Xocolata: ratllar xocolata i barrejar-la amb la massa. Fer les boletes de la forma que es prefereixi (opcional: fer un petit forat al panellet per quan surtin del forn, posar xocolata desfeta a dins).
Pinyons: Fer les boletes amb la massa. Col·locar els pinyons al bol on havien posat els rovells i barrejar-ho. Enganxar els pinyons al voltant del panellet fins que quedi tot cobert.

Col·locar els panellets a la safata sobre paper de forn. La safata s'ha de col·locar a la part de d'alt del forn a uns 220ºC i durant uns 5 minuts aproximadament.

Com veieu és molt fàcil i ràpida la seva preparació, en menys d'una hora ja ho teniu tot fet per això us animo a que ho feu amb els més menuts de la casa.

BON DIUMENGE!!!!!!!!!!!! i feliç tardor